REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO
„WEŹ WYLUZUJ” CENTRUM LECZENIA ZABURZEŃ PSYCHOSOMATYCZNYCH
I. Postanowienia ogólne
§ 1. Podstawa działania
„WEŹ WYLUZUJ” CENTRUM LECZENIA ZABURZEŃ PSYCHOSOMATYCZNYCH
jest podmiotem leczniczym działającym na podstawie:
obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności:
a. ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
b. ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty.
c. ustawy z dnia 8 czerwca 2001r. O zawodzie psychologa
d. ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz.U. z
2018 r. poz. 2190
e. ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw
Pacjenta (t.j. Dz.U. z 2009 r. poz. 417 ze zm. – dalej jako „u.p.p”).
f. niniejszego regulaminu
g. wpisu podmiotu leczniczego do rejestru podmiotów wykonujących
działalność leczniczą nr księgi rejestrowej: 000000278914, organ rejestrowy:
Wojewoda Małopolski, data wpisu do rejestru 28.08.2024 r.; data rozpoczęcia
działalności leczniczej
§ 2. Oznaczenie podmiotu leczniczego i zakładu leczniczego
1. Podmiot leczniczy działa pod firmą Bianka Klich Fizjoterapia, Łazy 111E, 32-048
Jerzmanowice NIP 5130263462, REGON 384910530
2. Siedzibą podmiotu leczniczego jest Olkusz, ul. Rynek 4, 32-300 Olkusz.
3. Podmiot leczniczy jest wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 513 026 34 62 REGON
384910530-00020, dalej „Podmiot”.
§ 3. Regulamin4. Regulamin organizacyjny, dalej „Regulamin”, określa organizację i porządek
udzielania świadczeń zdrowotnych w Podmiocie Leczniczym.
5. Regulamin określa w szczególności:
a. cele i zadania Podmiotu Leczniczego;
b. strukturę organizacyjną zakładu leczniczego;
c. rodzaj działalności leczniczej i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
d. proces udzielania świadczeń zdrowotnych, w tym jego przebieg i miejsce
udzielania świadczeń;
e. organizację przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w
przypadku pobierania opłat;
f. prowadzenie dokumentacji w Podmiocie Leczniczym;
g. organizację i zadania komórek organizacyjnych zakładu leczniczego oraz
warunki współdziałania między tymi komórkami;
h. wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej;
i. prawa i obowiązki pacjenta, w tym prawa pacjenta w zakresie składania
reklamacji;
j. zasady współpracy z lekarzami;
k. sposób kierowania jednostką lub komórkami organizacyjnymi zakładu
leczniczego.
§ 4. Miejsce udzielania świadczeń
6. Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych są pomieszczenia zakładu
leczniczego „Weź Wyluzuj” CENTRUM LECZENIA ZABURZEŃ
PSYCHOSOMATYCZNYCH znajdujące się pod adresem: ul. Rynek 4, 32-300
Olkusz.
7. Podmiot leczniczy może świadczyć specjalistyczne usługi zdrowotne na rzecz
innych podmiotów leczniczych zgodnie z zawartymi umowami.
§ 5. Cel
1. Celem Podmiotu Leczniczego jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych
świadczeń zdrowotnych – leczniczych usług specjalistycznych.
§ 6. Zadania
Do zadań Podmiotu Leczniczego należy w szczególności:
1. Udzielanie ambulatoryjnych specjalistycznych świadczeń zdrowotnych, w tym w
szczególności – diagnostyka i leczenie w zakresie dziedzin medycznych
komórek organizacyjnych;
2. Udzielanie indywidualnych porad i konsultacji;
3. Diagnostyka i poradnictwo;
4. Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
5. Prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej;
6. Działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę
zdrowia.
§ 7.
Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
1. Podmiot leczniczy wykonuje działalności leczniczą w rodzaju ambulatoryjnych
świadczeń zdrowotnych.
2. Świadczenia zdrowotne udzielane są w zakresie następujących funkcji ochrony
zdrowia:
a. Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne: fizjoterapia ambulatoryjna,
psychologia, psychoterapia.
§ 8. Struktura organizacyjna
1. Strukturę organizacyjną Podmiotu stanowią komórki organizacyjne mieszczące
się w Podmiocie – Gabinet Diagnostyczno-Zabiegowy, gabinet psychologa i
psychoterapeuty.
§ 9. Zakres czynności pracowników i współpracowników
1. Szczegółowy zakres czynności współpracownika Podmiotu Leczniczego
określa ramowa umowa o świadczenie usług, sporządzone w związku z
powierzeniem określonych czynności w Podmiocie.
§ 10. Kierowanie Podmiotem oraz współdziałanie wewnątrz Podmiotu
1. Podmiotem kieruje i reprezentuje na zewnątrz właściciel Podmiotu, na
podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej.
2. Komórki organizacyjne Podmiotu oraz osoby wykonujące pracę bądź
świadczące usługi w ramach tych komórek, obowiązane są do współdziałania
dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Podmiotu pod
względem diagnostyczno-leczniczym i administracyjno-gospodarczym.
3. Współdziałanie, o którym mowa w ust. 2, odbywa się z poszanowaniem
obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
III. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych oraz organizacja
przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku
pobierania opłat
§ 11. Organizacja świadczeń zdrowotnych
1. Podmiot organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający
pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
2. W przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych uwzględnia się:
a. prawa i obowiązki pacjenta wynikające z obowiązujących przepisów prawa;
b. wymogi określone w obowiązujących przepisach prawa;
c. zasady wynikające z procedur i standardów postępowania wdrożonego wPodmiocie;
d. zasady wynikające z obowiązujących standardów medycznych.
3. Podmiot i jego pracownicy zobowiązują się zachować w tajemnicy informację
związaną z pacjentem, a uzyskaną w związku z udzielaniem świadczeń
zdrowotnych.
§ 12. Godziny otwarcia
1. Podmiot czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 – 18:00 oraz w
soboty w godz. 10:00-15:00
2. Informacje o godzinach otwarcia Podmiotu są umieszczone w miejscach
ogólnie dostępnych dla pacjentów na terenie Podmiotu oraz na stornie
internetowej: www.wezwyluzuj.pl
3. Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach otwarcia Podmiotu, w
terminie i czasie wcześniej ustalonym z pracownikiem placówki w trakcje
rejestracji świadczenia.
4. Wyniki badań można odbierać w recepcji w godzinach otwarcia.
§ 13. Rejestracja
1. Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście lub za pośrednictwem osoby
trzeciej:
a. w siedzibie Podmiotu,
b. telefonicznie pod nr: +48 604 342 166
c. internetowo za pomocą rezerwacji on-line pod adresem:
wezwyluzuj.booksy.com
2. Na stronie www.wezwyluzuj.pl
3. Pacjent zgłaszając się do Podmiotu w celu uzyskania świadczenia zdrowotnego
zobowiązany jest mieć przy sobie i okazać na wezwanie:
a. dokument potwierdzający tożsamość,
b. w przypadku pacjentów rejestrujących się on-line wymagane jest podanie
imienia i nazwiska, numeru telefonu oraz adresu e-mail.
§ 14. Płatności za świadczenia zdrowotne
1. Świadczenia zdrowotne udzielane przez Podmiot leczniczy są dla pacjenta
odpłatne.
2. Świadczenie zdrowotne udzielane w Podmiocie Leczniczym nie są
refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
3. Świadczenia zdrowotne udzielane są w terminie uzgodnionym z pacjentem w
godzinach otwarcia Podmiotu.
§ 15. Wysokość opłat za świadczenia
1. Podmiot pobiera opłaty zgodnie z cennikiem w przypadku udzielania
świadczenia zdrowotnego od pacjenta, który indywidualnie opłaca wizytę
(wizyta prywatna).
2. Wysokość aktualnych opłat określa cennik. Szczegółowe informacje na temat
cen można uzyskać u pracownika placówki, pod adresem internetowym
www.wezwyluzuj.pl/cennik oraz na portalu rezerwacji on-line
wezwyluzuj.booksy.com.
§ 16. Zasady udzielania świadczeń odpłatnych
1. Odpłatne świadczenia zdrowotne są udzielane:
a. w sposób nieograniczający dostępności świadczeń dla pacjentów;
b. w sposób zapewniający poszanowanie zasady sprawiedliwego, równego i
przejrzystego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej;
c. zgodnie z kryteriami medycznymi.
2. Odpłatne świadczenia zdrowotne udzielane są w miarę możliwości w dniu
zgłoszenia lub w innym terminie uzgodnionym z pacjentem, według ustalonej
kolejności w dniach i godzinach ich udzielania.
§ 17. Sposoby płatności1. Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za wizytę w recepcji po
zrealizowanej wizycie. Jeżeli w trakcie wizyty zostały zrealizowane dodatkowe
świadczenia pacjent zobowiązany jest zgłosić się do recepcji w celu uiszczenia
należności.
2. Dostępnymi formami płatności są:
a. gotówka;
b. karta płatnicza;
c. BLIK;
d. przedpłata;
e. karta podarunkowa.
§18. Współpraca z innymi podmiotami
1. W celu zapewnienia prawidłowości leczenia pacjentów oraz ciągłości przebiegu
procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, podmiot współdziała z innymi
podmiotami wykonującymi działalność́ leczniczą lub udzielającymi świadczeń́
zdrowotnych na rzecz tych pacjentów.
2. Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność́ leczniczą
odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z
poszanowaniem praw pacjenta.
§ 19. Inne usługi
1. Podmiot leczniczy może wykonywać usługi medyczne na rzecz innych
podmiotów wykonujących działalność leczniczą, publicznych i niepublicznych,
na podstawie zawartych umów, określających rodzaj wykonywanych świadczeń́
zdrowotnych i usług z nimi związanych.
2. Wykonywanie usług medycznych na rzecz innych podmiotów nie może
zakłócać porządku udzielania świadczeń przyjętego wobec pacjentów PodmiotuLeczniczego.
§ 20. Sporządzanie dokumentacji
1. Podmiot prowadzi dokumentacją medyczną osób korzystających ze świadczeń
zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej
dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w przypadku
udzielania świadczeń zdrowotnych finansowanych przez płatnika innego niż
pacjent – także zgodnie z wymogami określonymi przez płatnika świadczeń.
2. Dokumentacja medyczna prowadzona jest w postaci papierowej i
elektronicznej.
§ 21. Treść dokumentacji medycznej
1. Dokumentację medyczną w Podmiocie prowadzi się zgodnie z przepisami
prawa powszechnie obowiązującego.
§ 22. Przechowywanie dokumentacji
1. Podmiot prowadzi i przechowuje dokumentację medyczną zgodnie z
obowiązującymi przepisami.
2. Dokumentacja medyczna przechowywana jest w pomieszczeniach siedziby
Podmiotu.
3. Dokumentacja medyczna pacjenta, któremu Pomiot udzielił świadczenia
zdrowotnego, stanowi własność Podmiotu leczniczego.
§ 23. Udostępnianie dokumentacji medycznej1. Podmiot udostępnia dokumentację medyczną pacjentom, ich przedstawicielom
ustawowym lub osobom przez nich upoważnionym, a także osobom bliskim
oraz innym podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie art. 26 ustawy
z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
2. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
a. do wglądu w Podmiocie;
b. poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii lub wydruków;
c. poprzez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem
zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów
powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji
mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
3. Kopię dokumentacji medycznej udostępnia się na wniosek o wydanie
dokumentacji.
Podmiot zobowiązany jest do wydania kopii dokumentacji medycznej bez
zbędnej zwłoki, jednakże nie później niż w terminie 7 dni roboczych od dnia
złożenia wniosku.
4. Udostępnianie dokumentacji medycznej następuje w trybie zapewniającym
zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.
5. Za udostępnianie dokumentacji medycznej w formie wyciągów albo odpisów
pobierana jest opłata w wysokości 5 zł za stronę. W przypadku kopii albo
wydruków Podmiot pobiera opłatę w wysokości 0,30 zł za jedną stronę.
6. Opłaty nie pobiera się w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej
pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w
żądanym zakresie i w sposób, o którym mowa w ust. 5 lub w związku z
postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach
medycznych.
§ 24. Przekazywanie informacji i danych osobowych
1. Podmiot leczniczy gromadzi i przekazuje płatnikom finansującym świadczenia
zdrowotne udzielane pacjentom dane osobowe dotyczące pacjentów
uprawnionych do świadczeń zdrowotnych w ramach posiadanego
ubezpieczenia.
2. Zbiory informacji sporządzone i utrwalone na komputerowych nośnikach
informacji prowadzone są z zachowaniem selektywności dostępu do zbioru
informacji, w sposób uniemożliwiający dostęp osobom nieuprawnionym orazzapewniający ochronę przed zniszczeniem i utratą.
§ 25. Prawa pacjenta
1. Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zdrowotnych przysługują prawa
określone w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku
Praw Pacjenta oraz w przepisach odrębnych.
2. Informacja o prawach pacjenta udostępniana jest w Podmiocie poprzez:
okazanie przepisów ustawy, o której mowa w ust. 1, na wniosek pacjenta.
§ 26. Obowiązki pacjenta
1. przestrzeganie regulaminu Podmiotu Leczniczego,
2. przestrzeganie zasad higieny osobistej,
3. stosowanie się do przepisów o bezpieczeństwie, higienie i zagrożeniu
pożarowym,
4. posiadanie przy sobie dokumentu potwierdzającego tożsamość,
5. szanowanie mienia podmiotu leczniczego.
6. ponformowanie recepcji o nieobecnościach nie później niż 24 h przed
ustaloną godziną wizyty.
7. poinformowanie specjalisty o ewentualnych przeciwwskazaniach do zabiegu,
o których wie.
8. korzystanie przez pacjentów z telefonów komórkowych powinno się
odbywać w sposób nie stwarzający uciążliwości dla innych pacjentów i
personelu medycznego. Zabrania się prowadzenia rozmów telefonicznych w
czasie wizyty.
9.
§ 27. Zakazy
1. Zakazuje się na terenie Podmiotu prowadzenia wszelkiej działalności
akwizycyjnej i handlowej bez uzyskania uprzedniej zgody kierownictwa
Podmiotu.2. Zakazuje się palenia tytoniu, w tym papierosów elektronicznych, spożywania
alkoholu oraz używania jakichkolwiek środków psychoaktywnych na terenie
Podmiotu.
3. Zakazuje się wprowadzania zwierząt na teren Podmiotu.
§ 28. Wizyta
1. Pacjent jest obowiązany zgłosić się w rejestracji Podmiotu na umówioną
godzinę wizyty.
2. W przypadku spóźnienia się pacjenta na wizytę, specjalista ma prawo: przyjąć
go w wyznaczonym przez siebie czasie albo odmówić przyjęcia go na wizytę.
3. W przypadku niemożności stawienia się na umówionej wizycie pacjent jest
zobowiązany do powiadomienia o odwołaniu wizyty. Podmiot Leczniczy ma
prawo żądania przedpłaty na kolejne wizyty lub opłacenia czasu poświęconego
na relalizację wizyty, która się nie odbyła wobec pacjenta, który nie
poinformował conajmniej 24 wcześniej o odwołaniu wizyty i nie stawił się na
wizytę.
4. W przypadku agresywnego lub niezgodnego z zasadami współżycia
społecznego zachowywania się pacjenta, specjalista ma prawo odmówić
realizacji usługi.
5. Jeżeli w trakcie wizyty zostały zrealizowane dodatkowe świadczenia pacjent
zobowiązany jest zgłosić się w recepcji w celu uiszczenia należności.
§ 29. Reklamacje
1. Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń
zdrowotnych w Podmiocie, ma prawo do złożenia reklamacji.
2. Reklamacje składa się w formie pisemnej, ustnej w rejestracji, telefonicznie lub
na adres mailowy: wyluzuj.olkusz@gmail.com
3. Odpowiedź na reklamację jest udzielana listownie lub mailowo w terminie 14 dni
roboczych od dnia złożenia reklamacji, z zastrzeżeniem ust. 4. 4. W sprawach
zawiłych lub w przypadkach wymagających podjęcia czynności wyjaśniającychalbo skierowania wystąpienia do innych jednostek lub instytucji odpowiedź na
reklamację powinna być udzielona w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia
reklamacji. W wyjątkowych przypadkach termin ten może być przedłużony na
okres do 2 miesięcy.
§ 30. Obowiązki osób wykonujących zawody medyczne
1. Obowiązkiem osób wykonujących zawody medyczne jest w szczególności:
a. punktualne rozpoczynanie pracy zgodnie z ustalonym grafikiem wizyt;
b. informowanie o planowanych nieobecnościach w pracy z minimum 2-
dniowym wyprzedzeniem;
c. prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa oraz wytycznymi Podmiotu Leczniczego;
d. weryfikacja grafiku wizyt w celu wykluczenia możliwości pominięcia
pacjenta umówionego na wizytę;
e. informowanie na piśmie o problemach powstałych przy wykonywaniu
świadczeń zdrowotnych, w tym o sporach z pacjentami w związku z
wykonywanymi świadczeniami zdrowotnymi;
f. weryfikowanie tożsamości pacjenta zgłaszającego się na wizytę;
g. informowanie pacjentów o dopłatach za wykonane dodatkowo świadczenia
i konieczności ich uiszczania;
§ 31. Zakazy dotyczące osób wykonujących zawody medyczne
1. Osobom wykonującym zawody medyczne nie wolno:
a. przyjmować przedstawicieli handlowych firm farmaceutycznych bez
uprzedniej
b. zgody kierownictwa Podmiotu.c. skracać czasu trwania wizyt;
d. udzielać świadczeń zdrowotnych pacjentom niezarejestrowanym, z
wyjątkiem sytuacji, o których mowa w art. 30 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o
zawodach lekarza i lekarza dentysty;
e. przekazywać jakichkolwiek danych pacjentów do podmiotów lub osób
trzecich niewspółpracujących z Podmiotem.
§ 32. Kierowanie Podmiotem leczniczym1. Kierowanie Podmiotem Leczniczym należy do kompetencji właściciela
Podmiotu. Imię i nazwisko właściciela : Bianka Klich.
§ 33. Postanowienia końcowe
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez osoby zarządzające
Podmiotem Leczniczym.
2. Z treścią Regulaminu zostają zapoznani wszyscy pracownicy Podmiotu
leczniczego.
3. Zmiany Regulaminu będą wprowadzone pisemnie i podawane do wiadomości
pracowników i pacjentów