REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO

„WEŹ WYLUZUJ” CENTRUM LECZENIA ZABURZEŃ PSYCHOSOMATYCZNYCH

I. Postanowienia ogólne

§ 1. Podstawa działania

„WEŹ WYLUZUJ” CENTRUM LECZENIA ZABURZEŃ PSYCHOSOMATYCZNYCH

jest podmiotem leczniczym działającym na podstawie:

obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności:

a. ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,

b. ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty.

c. ustawy z dnia 8 czerwca 2001r. O zawodzie psychologa

d. ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz.U. z

2018 r. poz. 2190

e. ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw

Pacjenta (t.j. Dz.U. z 2009 r. poz. 417 ze zm. – dalej jako „u.p.p”).

f. niniejszego regulaminu

g. wpisu podmiotu leczniczego do rejestru podmiotów wykonujących

działalność leczniczą nr księgi rejestrowej: 000000278914, organ rejestrowy:

Wojewoda Małopolski, data wpisu do rejestru 28.08.2024 r.; data rozpoczęcia

działalności leczniczej

§ 2. Oznaczenie podmiotu leczniczego i zakładu leczniczego

1. Podmiot leczniczy działa pod firmą Bianka Klich Fizjoterapia, Łazy 111E, 32-048

Jerzmanowice NIP 5130263462, REGON 384910530

2. Siedzibą podmiotu leczniczego jest Olkusz, ul. Rynek 4, 32-300 Olkusz.

3. Podmiot leczniczy jest wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o

Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 513 026 34 62 REGON

384910530-00020, dalej „Podmiot”.

§ 3. Regulamin4. Regulamin organizacyjny, dalej „Regulamin”, określa organizację i porządek

udzielania świadczeń zdrowotnych w Podmiocie Leczniczym.

5. Regulamin określa w szczególności:

a. cele i zadania Podmiotu Leczniczego;

b. strukturę organizacyjną zakładu leczniczego;

c. rodzaj działalności leczniczej i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;

d. proces udzielania świadczeń zdrowotnych, w tym jego przebieg i miejsce

udzielania świadczeń;

e. organizację przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w

przypadku pobierania opłat;

f. prowadzenie dokumentacji w Podmiocie Leczniczym;

g. organizację i zadania komórek organizacyjnych zakładu leczniczego oraz

warunki współdziałania między tymi komórkami;

h. wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej;

i. prawa i obowiązki pacjenta, w tym prawa pacjenta w zakresie składania

reklamacji;

j. zasady współpracy z lekarzami;

k. sposób kierowania jednostką lub komórkami organizacyjnymi zakładu

leczniczego.

§ 4. Miejsce udzielania świadczeń

6. Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych są pomieszczenia zakładu

leczniczego „Weź Wyluzuj” CENTRUM LECZENIA ZABURZEŃ

PSYCHOSOMATYCZNYCH znajdujące się pod adresem: ul. Rynek 4, 32-300

Olkusz.

7. Podmiot leczniczy może świadczyć specjalistyczne usługi zdrowotne na rzecz

innych podmiotów leczniczych zgodnie z zawartymi umowami.

§ 5. Cel

1. Celem Podmiotu Leczniczego jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych

świadczeń zdrowotnych – leczniczych usług specjalistycznych.
§ 6. Zadania

Do zadań Podmiotu Leczniczego należy w szczególności:

1. Udzielanie ambulatoryjnych specjalistycznych świadczeń zdrowotnych, w tym w

szczególności – diagnostyka i leczenie w zakresie dziedzin medycznych

komórek organizacyjnych;

2. Udzielanie indywidualnych porad i konsultacji;

3. Diagnostyka i poradnictwo;

4. Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;

5. Prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej;

6. Działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę

zdrowia.

§ 7.

Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych

1. Podmiot leczniczy wykonuje działalności leczniczą w rodzaju ambulatoryjnych

świadczeń zdrowotnych.

2. Świadczenia zdrowotne udzielane są w zakresie następujących funkcji ochrony

zdrowia:

a. Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne: fizjoterapia ambulatoryjna,

psychologia, psychoterapia.

§ 8. Struktura organizacyjna

1. Strukturę organizacyjną Podmiotu stanowią komórki organizacyjne mieszczące

się w Podmiocie – Gabinet Diagnostyczno-Zabiegowy, gabinet psychologa i

psychoterapeuty.
§ 9. Zakres czynności pracowników i współpracowników

1. Szczegółowy zakres czynności współpracownika Podmiotu Leczniczego

określa ramowa umowa o świadczenie usług, sporządzone w związku z

powierzeniem określonych czynności w Podmiocie.

§ 10. Kierowanie Podmiotem oraz współdziałanie wewnątrz Podmiotu

1. Podmiotem kieruje i reprezentuje na zewnątrz właściciel Podmiotu, na

podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności

Gospodarczej.

2. Komórki organizacyjne Podmiotu oraz osoby wykonujące pracę bądź

świadczące usługi w ramach tych komórek, obowiązane są do współdziałania

dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Podmiotu pod

względem diagnostyczno-leczniczym i administracyjno-gospodarczym.

3. Współdziałanie, o którym mowa w ust. 2, odbywa się z poszanowaniem

obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.

III. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych oraz organizacja

przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku

pobierania opłat

§ 11. Organizacja świadczeń zdrowotnych

1. Podmiot organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający

pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.

2. W przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych uwzględnia się:

a. prawa i obowiązki pacjenta wynikające z obowiązujących przepisów prawa;

b. wymogi określone w obowiązujących przepisach prawa;

c. zasady wynikające z procedur i standardów postępowania wdrożonego wPodmiocie;

d. zasady wynikające z obowiązujących standardów medycznych.

3. Podmiot i jego pracownicy zobowiązują się zachować w tajemnicy informację

związaną z pacjentem, a uzyskaną w związku z udzielaniem świadczeń

zdrowotnych.

§ 12. Godziny otwarcia

1. Podmiot czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 – 18:00 oraz w

soboty w godz. 10:00-15:00

2. Informacje o godzinach otwarcia Podmiotu są umieszczone w miejscach

ogólnie dostępnych dla pacjentów na terenie Podmiotu oraz na stornie

internetowej: www.wezwyluzuj.pl

3. Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach otwarcia Podmiotu, w

terminie i czasie wcześniej ustalonym z pracownikiem placówki w trakcje

rejestracji świadczenia.

4. Wyniki badań można odbierać w recepcji w godzinach otwarcia.

§ 13. Rejestracja

1. Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście lub za pośrednictwem osoby

trzeciej:

a. w siedzibie Podmiotu,

b. telefonicznie pod nr: +48 604 342 166

c. internetowo za pomocą rezerwacji on-line pod adresem:

wezwyluzuj.booksy.com

2. Na stronie www.wezwyluzuj.pl

3. Pacjent zgłaszając się do Podmiotu w celu uzyskania świadczenia zdrowotnego

zobowiązany jest mieć przy sobie i okazać na wezwanie:

a. dokument potwierdzający tożsamość,

b. w przypadku pacjentów rejestrujących się on-line wymagane jest podanie

imienia i nazwiska, numeru telefonu oraz adresu e-mail.
§ 14. Płatności za świadczenia zdrowotne

1. Świadczenia zdrowotne udzielane przez Podmiot leczniczy są dla pacjenta

odpłatne.

2. Świadczenie zdrowotne udzielane w Podmiocie Leczniczym nie są

refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.

3. Świadczenia zdrowotne udzielane są w terminie uzgodnionym z pacjentem w

godzinach otwarcia Podmiotu.

§ 15. Wysokość opłat za świadczenia

1. Podmiot pobiera opłaty zgodnie z cennikiem w przypadku udzielania

świadczenia zdrowotnego od pacjenta, który indywidualnie opłaca wizytę

(wizyta prywatna).

2. Wysokość aktualnych opłat określa cennik. Szczegółowe informacje na temat

cen można uzyskać u pracownika placówki, pod adresem internetowym

www.wezwyluzuj.pl/cennik oraz na portalu rezerwacji on-line

wezwyluzuj.booksy.com.

§ 16. Zasady udzielania świadczeń odpłatnych

1. Odpłatne świadczenia zdrowotne są udzielane:

a. w sposób nieograniczający dostępności świadczeń dla pacjentów;

b. w sposób zapewniający poszanowanie zasady sprawiedliwego, równego i

przejrzystego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej;

c. zgodnie z kryteriami medycznymi.

2. Odpłatne świadczenia zdrowotne udzielane są w miarę możliwości w dniu

zgłoszenia lub w innym terminie uzgodnionym z pacjentem, według ustalonej

kolejności w dniach i godzinach ich udzielania.

§ 17. Sposoby płatności1. Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za wizytę w recepcji po

zrealizowanej wizycie. Jeżeli w trakcie wizyty zostały zrealizowane dodatkowe

świadczenia pacjent zobowiązany jest zgłosić się do recepcji w celu uiszczenia

należności.

2. Dostępnymi formami płatności są:

a. gotówka;

b. karta płatnicza;

c. BLIK;

d. przedpłata;

e. karta podarunkowa.

§18. Współpraca z innymi podmiotami

1. W celu zapewnienia prawidłowości leczenia pacjentów oraz ciągłości przebiegu

procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, podmiot współdziała z innymi

podmiotami wykonującymi działalność́ leczniczą lub udzielającymi świadczeń́

zdrowotnych na rzecz tych pacjentów.

2. Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność́ leczniczą

odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z

poszanowaniem praw pacjenta.

§ 19. Inne usługi

1. Podmiot leczniczy może wykonywać usługi medyczne na rzecz innych

podmiotów wykonujących działalność leczniczą, publicznych i niepublicznych,

na podstawie zawartych umów, określających rodzaj wykonywanych świadczeń́

zdrowotnych i usług z nimi związanych.

2. Wykonywanie usług medycznych na rzecz innych podmiotów nie może

zakłócać porządku udzielania świadczeń przyjętego wobec pacjentów PodmiotuLeczniczego.

§ 20. Sporządzanie dokumentacji

1. Podmiot prowadzi dokumentacją medyczną osób korzystających ze świadczeń

zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej

dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w przypadku

udzielania świadczeń zdrowotnych finansowanych przez płatnika innego niż

pacjent – także zgodnie z wymogami określonymi przez płatnika świadczeń.

2. Dokumentacja medyczna prowadzona jest w postaci papierowej i

elektronicznej.

§ 21. Treść dokumentacji medycznej

1. Dokumentację medyczną w Podmiocie prowadzi się zgodnie z przepisami

prawa powszechnie obowiązującego.

§ 22. Przechowywanie dokumentacji

1. Podmiot prowadzi i przechowuje dokumentację medyczną zgodnie z

obowiązującymi przepisami.

2. Dokumentacja medyczna przechowywana jest w pomieszczeniach siedziby

Podmiotu.

3. Dokumentacja medyczna pacjenta, któremu Pomiot udzielił świadczenia

zdrowotnego, stanowi własność Podmiotu leczniczego.

§ 23. Udostępnianie dokumentacji medycznej1. Podmiot udostępnia dokumentację medyczną pacjentom, ich przedstawicielom

ustawowym lub osobom przez nich upoważnionym, a także osobom bliskim

oraz innym podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie art. 26 ustawy

z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

2. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:

a. do wglądu w Podmiocie;

b. poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii lub wydruków;

c. poprzez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem

zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów

powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji

mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;

3. Kopię dokumentacji medycznej udostępnia się na wniosek o wydanie

dokumentacji.

Podmiot zobowiązany jest do wydania kopii dokumentacji medycznej bez

zbędnej zwłoki, jednakże nie później niż w terminie 7 dni roboczych od dnia

złożenia wniosku.

4. Udostępnianie dokumentacji medycznej następuje w trybie zapewniającym

zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.

5. Za udostępnianie dokumentacji medycznej w formie wyciągów albo odpisów

pobierana jest opłata w wysokości 5 zł za stronę. W przypadku kopii albo

wydruków Podmiot pobiera opłatę w wysokości 0,30 zł za jedną stronę.

6. Opłaty nie pobiera się w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej

pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w

żądanym zakresie i w sposób, o którym mowa w ust. 5 lub w związku z

postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach

medycznych.

§ 24. Przekazywanie informacji i danych osobowych

1. Podmiot leczniczy gromadzi i przekazuje płatnikom finansującym świadczenia

zdrowotne udzielane pacjentom dane osobowe dotyczące pacjentów

uprawnionych do świadczeń zdrowotnych w ramach posiadanego

ubezpieczenia.

2. Zbiory informacji sporządzone i utrwalone na komputerowych nośnikach

informacji prowadzone są z zachowaniem selektywności dostępu do zbioru

informacji, w sposób uniemożliwiający dostęp osobom nieuprawnionym orazzapewniający ochronę przed zniszczeniem i utratą.

§ 25. Prawa pacjenta

1. Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zdrowotnych przysługują prawa

określone w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku

Praw Pacjenta oraz w przepisach odrębnych.

2. Informacja o prawach pacjenta udostępniana jest w Podmiocie poprzez:

okazanie przepisów ustawy, o której mowa w ust. 1, na wniosek pacjenta.

§ 26. Obowiązki pacjenta

1. przestrzeganie regulaminu Podmiotu Leczniczego,

2. przestrzeganie zasad higieny osobistej,

3. stosowanie się do przepisów o bezpieczeństwie, higienie i zagrożeniu

pożarowym,

4. posiadanie przy sobie dokumentu potwierdzającego tożsamość,

5. szanowanie mienia podmiotu leczniczego.

6. ponformowanie recepcji o nieobecnościach nie później niż 24 h przed

ustaloną godziną wizyty.

7. poinformowanie specjalisty o ewentualnych przeciwwskazaniach do zabiegu,

o których wie.

8. korzystanie przez pacjentów z telefonów komórkowych powinno się

odbywać w sposób nie stwarzający uciążliwości dla innych pacjentów i

personelu medycznego. Zabrania się prowadzenia rozmów telefonicznych w

czasie wizyty.

9.

§ 27. Zakazy

1. Zakazuje się na terenie Podmiotu prowadzenia wszelkiej działalności

akwizycyjnej i handlowej bez uzyskania uprzedniej zgody kierownictwa

Podmiotu.2. Zakazuje się palenia tytoniu, w tym papierosów elektronicznych, spożywania

alkoholu oraz używania jakichkolwiek środków psychoaktywnych na terenie

Podmiotu.

3. Zakazuje się wprowadzania zwierząt na teren Podmiotu.

§ 28. Wizyta

1. Pacjent jest obowiązany zgłosić się w rejestracji Podmiotu na umówioną

godzinę wizyty.

2. W przypadku spóźnienia się pacjenta na wizytę, specjalista ma prawo: przyjąć

go w wyznaczonym przez siebie czasie albo odmówić przyjęcia go na wizytę.

3. W przypadku niemożności stawienia się na umówionej wizycie pacjent jest

zobowiązany do powiadomienia o odwołaniu wizyty. Podmiot Leczniczy ma

prawo żądania przedpłaty na kolejne wizyty lub opłacenia czasu poświęconego

na relalizację wizyty, która się nie odbyła wobec pacjenta, który nie

poinformował conajmniej 24 wcześniej o odwołaniu wizyty i nie stawił się na

wizytę.

4. W przypadku agresywnego lub niezgodnego z zasadami współżycia

społecznego zachowywania się pacjenta, specjalista ma prawo odmówić

realizacji usługi.

5. Jeżeli w trakcie wizyty zostały zrealizowane dodatkowe świadczenia pacjent

zobowiązany jest zgłosić się w recepcji w celu uiszczenia należności.

§ 29. Reklamacje

1. Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń

zdrowotnych w Podmiocie, ma prawo do złożenia reklamacji.

2. Reklamacje składa się w formie pisemnej, ustnej w rejestracji, telefonicznie lub

na adres mailowy: wyluzuj.olkusz@gmail.com

3. Odpowiedź na reklamację jest udzielana listownie lub mailowo w terminie 14 dni

roboczych od dnia złożenia reklamacji, z zastrzeżeniem ust. 4. 4. W sprawach

zawiłych lub w przypadkach wymagających podjęcia czynności wyjaśniającychalbo skierowania wystąpienia do innych jednostek lub instytucji odpowiedź na

reklamację powinna być udzielona w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia

reklamacji. W wyjątkowych przypadkach termin ten może być przedłużony na

okres do 2 miesięcy.

§ 30. Obowiązki osób wykonujących zawody medyczne

1. Obowiązkiem osób wykonujących zawody medyczne jest w szczególności:

a. punktualne rozpoczynanie pracy zgodnie z ustalonym grafikiem wizyt;

b. informowanie o planowanych nieobecnościach w pracy z minimum 2-

dniowym wyprzedzeniem;

c. prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi

przepisami prawa oraz wytycznymi Podmiotu Leczniczego;

d. weryfikacja grafiku wizyt w celu wykluczenia możliwości pominięcia

pacjenta umówionego na wizytę;

e. informowanie na piśmie o problemach powstałych przy wykonywaniu

świadczeń zdrowotnych, w tym o sporach z pacjentami w związku z

wykonywanymi świadczeniami zdrowotnymi;

f. weryfikowanie tożsamości pacjenta zgłaszającego się na wizytę;

g. informowanie pacjentów o dopłatach za wykonane dodatkowo świadczenia

i konieczności ich uiszczania;

§ 31. Zakazy dotyczące osób wykonujących zawody medyczne

1. Osobom wykonującym zawody medyczne nie wolno:

a. przyjmować przedstawicieli handlowych firm farmaceutycznych bez

uprzedniej

b. zgody kierownictwa Podmiotu.c. skracać czasu trwania wizyt;

d. udzielać świadczeń zdrowotnych pacjentom niezarejestrowanym, z

wyjątkiem sytuacji, o których mowa w art. 30 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o

zawodach lekarza i lekarza dentysty;

e. przekazywać jakichkolwiek danych pacjentów do podmiotów lub osób

trzecich niewspółpracujących z Podmiotem.

§ 32. Kierowanie Podmiotem leczniczym1. Kierowanie Podmiotem Leczniczym należy do kompetencji właściciela

Podmiotu. Imię i nazwisko właściciela : Bianka Klich.

§ 33. Postanowienia końcowe

1. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez osoby zarządzające

Podmiotem Leczniczym.

2. Z treścią Regulaminu zostają zapoznani wszyscy pracownicy Podmiotu

leczniczego.

3. Zmiany Regulaminu będą wprowadzone pisemnie i podawane do wiadomości

pracowników i pacjentów